Гурток "Образотворче мистецтво"



«Підводне царство» (робота  Насті — 10 років)
     

Дуже цікава і доступна для дітей молодшого шкільного віку техніка «акватипія» - створення зображень за допомогою звичайного мила і фарб. Щоб створити композицію ми використовуємо:
■        два аркуші білого або кольорового картону (замість одного з них можна використати скло, клейонку);
■         господарче мило;
■         фарбу - гуаш;
 ■         кілька пензлів.
Мило натираємо на тертушці і розтворюємо у теплій воді до густоти сметани. Діти придумують композицію у вертикальному чи горизонтальному положенні, одна чи кілька мильних плям буде на композиції. Деякі діти створюють акватипію без попередніх задумів, довільно наносять мильні плями і бачать них цікаві образи. Пензлем швидко наносять розчин мила на один з аркушів, швидко розмальовують аркуш згідно із задумом, накривають роботу другим аркушем, обережно знімають верхній аркуш, гримаючи його за один із країв, потім діти домальовують різні елементи композиції або продряпують, наприклад у нашій роботі «Зимовий пейзаж» діти домальовують гілочки на кушах. І (я техніка виконання малюнка викликає інтерес у дітей і розвиває у них творчі здібності
«Зимовий пейзаж» (робота  Аліни — 10 років)
Сухий, широкий пензлик також є прекрасним інструментом зображення цікавих ліній в одному напрямі. Це є самим зручним прийомом для зображення трави, хутра тварин, пухнастих квітів та рослин. Діти з цікавістю користуються цим методом, створюючи композиції як на фоні так і на чистому аркуші паперу.
Сухим пензликом діти користуються як по сухому аркушу паперу так і по вологій поверхні або зовсім мокрій.
Діти на сухий широкий зі жорсткою щетиною пензлик набирають небагато фарби, якщо набирається багато, вони витирають його об шматок паперу. Крупні деталі діти малюють широким великим пензликом, дрібні - меншим. Діти знають декілька видів мазків, які залишаються від сухого пензлика: 

  • зверху - вниз схожі на гілки дерев та кущів;
  • знизу - вверх схожі на траву та на хутро тварин;
  • торцюванням — це створення коротких мазків, майже крапки, схожі на квіти.  



«Імпровізація сухим широким пензлем» (робота  Анни — 10 років)

Під час проведення занять діти виявляють зацікавлення у застосуванні трафарету. Вони спочатку продумують композицію, малюють якийсь пейзаж, наприклад морський, а коли малюнок підсихає , діти накладають трафарет.


«Дельфін» (робота  Дениса — 9 років)

У практичній діяльності з гуртків ця ми використовуємо техніку «набризку» - це спосіб отримання дуже маленьких крапельок на малюнку. Така техніка виконання малюнків дає змогу дітям створювати цікаві ефекти. Бризки виглядають темніше ніж фарба на паперовій палітрі. Набризк отримується шляхом змочування у фарбі пензля із жорсткою щетиною або зубної щітки і збивання з неї фарби. Якщо діти використовують гамму різних кольорів то по черзі закривають від бризок різні частинки композиції



«Космічні пригоди» (робота  Анни — 9 років)
Захоплююча та цікава техніка малювання «гратаж», це художньо-графічна техніка. Назва цієї техніки пішла від французького слова - «grater» (шкрябати, дряпати).
Етапи виконання малюнка технікою «гратаж»
·  діти розфарбовують кольоровими восковими олівцями або кольоровою крейдою тло паперу;
·        потім на тло наносять чорну фарбу;
·        тло підсихає, діти стеком відряпують малюнок.
Дія виконання чорно - білого «гратажу» не потрібно зафарбовувати тло кольоровою крейдою.
Полюбляють гуртківці малювати «кляксами». Вони роздмухують клякси за допомогою трубочки, а потім доповнюють сюжет малюнка характерними ознаками,
«Клякса-Малякса» (робота  Анастасії — 11 років)
Малювання творчих тем нетрадиційними техніками поєднуймо з іграми, творчими завданнями. Діти з кожним заняттям отримують унікальний досвід творчої самореалізації, вони досліджують, фантазують, поєднують знайомі елементи та нові комбінування, почувають себе легшою мірою чаклунами та творцями. Завдяки нетрадиційним технікам малювання діти стають більш самостійними, впевненими, активними у художньо - пошуковій діяльності. Вони щиро радіють з приводу своїх знахідок , відкриттів.
Нетрадиційне малювання приваблює дітей легкими способами виконання, якісними результатами, свободою дій, швидкими темпами роботи. Щоб творчість дітей була більш продуктивною і цікавою і приносила дітям більше задоволення від зустрічі зі мною, на гуртку я намагаюся створити радісну, спокійну атмосферу, яка сприяє проявам дитячої свободи і розкутості у малюванні.
Під час проведення занять я маю на меті налаштувати дітей на роботу, звертаюся до життєвого досвіду учнів, до набутих знань на попередніх заняттях і в цьому мені допомагають новітні методи навчання.
Я використовую такі методи:
-      «Ланцюжок» (відповіді дітей по черзі);
-      «Пінг - понг» (запитання - відповідь);
-      -«Так - ні» (побудова асоціативного куща).
Більш за все дітям подобається гра «Так - ні». Я ховаю зразок малюнка декоративного розпису виконаного пальцем. Діти відгадують про що йтиме мова на занятті, ставлячи запитання які вимагають від мене відповіді «так» чи «ні». Діти ставлять запитання:
-      Сьогодні ми будемо працювати олівцями?
-      Будемо малювати пейзаж?
-      Робота буде виконана на площині?
-      Це декоративний розпис? І поки діти не відгадають.
Якщо діти знайшли відповідь то я оголошую тему заняття. Цей прийом вчить дітей пов’язувати факти, сприяє зміцненню здобутих знань. Після цього діти приступають до виконання завдання.
В своїй роботі я використовую методи диференціації та індивідуалізації. На різних етапах заняття це допомагає мені врахувати індивідуальні можливості й особистісні особливості дитини в досягненні високих результатів й розвитку творчих здібностей дітей. На занятті перед дітьми я ставлю такі завдання:
-      тренувальні, я пропоную роботу по зразку (ці вправи проводяться з метою довести до стандартного рівня первісні знання, уміння, навички);
-      частково - пошуковий (де діти самостійно вибирають застосування той або інший спосіб зображення);
-                     творчий (де учень осмислив завдання самостійно, визначив між невідомим і арсеналом своїх знань, знайшов спосіб зображення заданого).


Розробка заняття з образотворчого мистецтва у гуртку
«Образотворче мистецтво» - II р.н.
Тема: «За задумом» (зображення довільної композиції у техніці «гратаж»)
Мета: продовжувати навчати дітей малювання технікою «гратаж», розвивати творчі здібності, уяву, дрібну моторику рук, виховувати дружелюбність, доброзичливе ставлення один до одного.
Техніка виконання: змішана, воскові олівці, фарба - гуаш.
Обладнання: воскові олівці, фарба - гуаш, аркуш паперу Л-4, пензлі, стеки.
Хід заняття.
I.        Організаційний момент
Привітання.
-                        Добрий день дівчатка та хлоп’ятка. Як я рада вас бачити на занятті. Давайте на хвильку не будем сумувати, разом будемо малювати, а ще в творчі ігри будем з вами грати.
II.        Мотивація навчальної діяльності.
Вступна бесіда.
-                   Діти послухайте ось таку цікаву розповідь. В одній барвистій країні жили різнокольорові, веселі фарби. Вони були дуже працьовиті і розмальовували землю у різні кольори. Вони слідкували, щоб травичка була зелена, сонечко - жовте, небо - голубе. Лише в ночі ці невтомні працівники відпочивали чи в пеналах , чи шухлядах столів. Та якось уночі у барвисту країну потрапила чорна фарба, вона не любила інші фарби і залила всю країну темною чорною фарбою. Все стало чорним: і небо, і земля, і сонечко. Олівці хотіли зарадити чорній фарбі, але у них нічого не вийшло. Обізвався до них один інструмент - стека: «Не сумуйте, я вам допоможу » і злегенька здряпнув чорну фарбу з паперу, і на тому місці визирнула синя хмарка і поряд жовтий промінчик сонечка.
Стали друзі здряпувати чорну фарбу і звільнили ліс, вітрильник, могутнього дуба, а потім і всю країну від чорноти. А чорній фарбі, щоб вона не ображалася дозволили їй розфарбувати ніч.
III. Практична робота.
І. Діти самостійно розмальовують тло паперу різнокольоровими восковими олівцями.

2 Діти покривають малюнок чорною фарбою гуаш




                  У перерві, поки висихає малюнок проводиться гра «Казковий звір»


        Керівник гуртка: Діти, для того щоб провести цю гру вам потрібно поділитися на дві команди і придумати назву. Вибираєте місце біля дошки і на вашій стороні я намалюю по великому овалу, а ви по черзі один за одним підходите до дошки домальовуєте до овалу одну деталь. У тварини обов'язково повинні бути: голова, обличчя, лапи, хвіст. Переможе та команда, яка найкраще і швидше намалює казкову тварин  
 Ознайомлення з правилами гри
Діти малюють казкових звірів 
 
Визначаємо переможців.
 Потім діти сідають на свої місця і продовжують працювати.
3. Діти наносять олівцем довільну композицію за своїм власним задумом.
4. За допомогою стека діти видряпують свої малюнки.


5. Фізкультхвилинка проводиться в середині практичної роботи.
V. Підсумок роботи. Виставка дитячих робіт.

VI. Рефлексія заняття.
Що вам сподобалось на занятті?
З якими труднотами ви стикались?

Немає коментарів:

Дописати коментар