Сьогодні система розвитку сучасної освіти зазнає
суттєвих змін. Інтенсивний розвиток суспільного життя, активне проникнення
науково - технічного прогресу в усі його сфери вимагають від педагога обрати
найефективніші засоби навчання і виховання на основі сучасних методів та
інтегрованих технологій.

Проект - це самостійна і колективна завершена
творча робота, що має спеціально значущий результат. В основі проекту -
проблема, для розв’язання якої необхідний дослідницький пошук у різноманітних
напрямках, а його результат узагальнено та об’єднано в одне ціле.
Використання методу проектів у гуртковій роботі, як
одного із методів інтерактивного навчання дітей, дозволяє значно підвищити
самостійну активність д гуртківців, розвивати творче мислення, уміння самостійно,
за допомогою різноманітних засобів знаходити інформацію про предмет або явище,
згодом використовувати ці знання для створення нових об’єктів дійсності.
Метод проектів можна розглядати як особливий
механізм взаємодії сім’ї та навчального закладу. Батьки можуть бути не тільки
джерелом інформації, реальної допомоги та підтримки дитини і педагога у процесі
роботи над проектом, а також стати безпосередніми учасниками освітнього
процесу, збагатити свій педагогічний досвід та отримати початкове задоволення від
своїх успіхів та успіхів дитини.
Проект реалізовуватиметься через навчання
педагогів, просвітницьку роботу з батьками, створення предметно-розвивального
середовища відповідно до вимог методу проектів.
Упровадження в освітній процес такої технології, як
метод проектів, сприяє розвитку творчої особистості, яка відповідає соціальному
замовленню на сучасному етапі, а також сприяє активній участі батьків та інших
членів сім’ї в освітньому просторі навчального закладу.
Метод проектів — це педагогічна технологія, в
основі якої - самостійна діяльність дітей (дослідницька, пізнавальна,
продуктивна), в процесі якої дитина пізнає навколишній світ і перетворює нові
знання на реальні витвори.
Основний тезис сучасного розуміння методу проектів
- «Усе, що я пізнаю, я знаю, для чого це мені потрібно, де і як я зможу ці
знання застосувати».
Як педагогічна ідея, технологія і форма навчальної
роботи, метод проектів є альтернативою традиційній системі освіти.
Головною дійовою особою освітнього процесу стає
дитина, мета процесу локалізується навколо повного розкриття її особистісного
потенціалу, ставлення її сутніх сил.
Звідси випливає те, що інноваційні
особистісно-освітні технології ставлять у центр освітньої системи особистість
дитини, забезпечення комфортних та безпечних умов її розвитку, реалізації її
природного потенціалу.
Завдяки таким проектам педагоги можуть освоїти нову
технологію - метод проектів, що дозволить замінити стиль роботи з дітьми,
підвищити дитячу самостійність, активність, зацікавленість, розвивати творчі
здібності дітей.
Основні педагогічні завдання, які я ставлю
перед собою:
- формувати в учнів інтерес до пізнання;
- розвивати вміння та навички самостійно працювати, творчо вирішувати завдання;
- залучати учнів до раціоналізаторства, винахідництва, художньо-творчої, конструктивно-технічної, дослідницької діяльності на базі змісту програми гуртків;
- розвивати навички колективної праці;
- виховувати активну, творчу особистість, здатну вести самостійний пошук, робити власні відкриття, вирішувати нестандартні завдання, приймати рішення і нести за них відповідальність.
Інноваційна значущість досвіду.
Застосування інноваційних технологій на заняттях гуртка, з метою вивести знання
здобуті на заняттях гуртка на рівень практичного використання у повсякденному
житті. Сучасний розвиток суспільства потребує не лише навчати учнів
запам’ятовувати і відтворювати технологічні знання та прийоми роботи з
інструментами, а й застосовувати такі знання та вміння на практиці через
розв’язання творчих завдань.
Немає коментарів:
Дописати коментар