У пошуках упровадження ефективних інноваційних технологій у систему
дошкільної освіти доцільно використовувати і метод проектів, хоча він і є
принципово новим явищем у сучасній науці.
У межах роботи над проектом
у навчальному закладі необхідно враховувати вікові особливості дітей
дошкільного віку, не ставити перед ними віддаленні завдання, не вимагати
охопити одночасно декілька напрямків діяльності. Але індивідуальні короткочасні
проекти можуть бути об’єднаними у певну систему - складні довгострокові проекти
або програми. Проект може реалізуватися в будь-якому об’єднанні дошкільників (у групі, підгрупі, одночасно
в декількох групах, по всьому закладу, між декількома закладами, із залученням
батьків дошкільників, у соціуму мікрорайону та ін.); може бути розподілений на
декілька вікових рівнів його реалізації.
Від самого народження дитина
є першовідкривачем, дослідником навколишнього світу. Для дитини-дошкільника все
вперше: сонце і дощ, страх і радість. Усім добре відомо, що саме дітей 3-5
років називають «чомучками». Пізнавальна активність дітей цього віку є дуже
високою: кожна відповідь педагога на дитячі запитання спричиняє нові запитання.
Багато змін
відбувається в освітніх закладах: урізноманітнюються методичні підходи та розробляються нові, але незмінним залишається
органічне не сприйняття дітьми сухих, нецікавих, одноманітних занять. Дітям
треба виявити кмітливість, уміння, творчість.
Підтримання
цього природного бажання і розвиток кожної
дитини - одне з важливих завдань.
Заняття з зображувальної
діяльності забезпечують непогані умови для цього. Діти дуже полюбляють
різноманітні, цікаві заняття наприклад: урок - інсценівка, урок - гра, урок -
подорож, урок - казка.
Нестандартний урок
максимально стимулює пізнавальну самостійність, творчу активність та ініціативу
дітей. Навчання спрямоване на розвиток творчих здібностей, працьовитості. Велике значення має емоційна
сфера дитини, розвиток її задатків, удосконалення здібностей.
Стандартні заняття з
зображувальної діяльності недостатньо ефективні для розвитку творчих здібностей
дітей, тому я намагаюся застосовувати нестандартні заняття з зображувальної
діяльності дошкільників.
Проблема розвилку творчої
особистості викликає гострий інтерес в усьому світі. Необхідно з перших років
дитини закладати основи розуміння світу як такого, що динамічно змінюється, в
якому особистість перебуває в стані постійного
творення нього світу і самого себе, тому я вибрала у своїй роботі й проблему
«Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку». У змісті цієї й проблеми яка стала
провідною, повинен бути покладений диференційований: підхід, що забезпечує
високий рівень розвитку її творчого потенціалу, адже кожна дитина унікальна
тому і до кожної дитини ми повинні використовувати індивідуальні підходи.
З чого ж складається творча
діяльність дошкільника у студії раннього естетичного розвитку
дошкільнят «Малятко»? Це насамперед створення відповідного середовища дорослим.
Творча дитина це та, яка здатна творити, а творити потрібно з чогось. Природа щедро
наділила кожну дитину творчими здібностями,
вона може піднятися на найвищий рівень розвитку в зображувальній » діяльності. Потрібно тільки спонукати її ділитися досвідом
з іншими дітьми, та закріплювати власні
уміння та навички, самостійності.
В своїй роботі я дотримуюся
базової програми «Я у світі»,
враховую інтереси й дітей, їх вікові та індивідуальні особливості та творчий
характер проекту. При проведенні занять з зображувальної діяльності
звертаю увагу на розвиток відповідальності, виховання доброзичливого
ставлення один до одного, вміння домовлятися,
отримувати почуття задоволення від своєї праці, що дає її можливість загального позитивного відношення до творчого
процесу.
Більшість занять з зображувальної діяльності
проводжу у приміщенні, але будь-яка пора року може дати неповторну можливість
творити на подвір’ї : Малювання на асфальті, поробки
з піску та глини, використання листків, камінчиків і т.д.,
лід та сніг взимку також чудовий матеріал для творчості. Широке використання
нетрадиційних методів і прийомів в зображувальній діяльності дає можливість
дітям відкрити нові властивості предметів та сприяють повному розкриттю
творчого задуму.
Оскільки я працюю в студії раннього
естетичного розвитку дошкільнят, і щоб вам була зрозуміла моя проблема, над
якою я працюю, пропоную вам на деякий час стати дітьми і здійснити мандрівку у
незвичайну казку. Завдяки цьому ми можемо побачити як розвивають свої творчі
здібності малюки.
У своїй педагогічній роботі з дошкільниками
використовую нетрадиційні методи малювання: восковими олівцями або парафінової
свічки, малювання долонькою, пальчиками, малювання пейзажів по мокрому
(аляпріма) з використанням кам’яної солі, плямами, за допомогою фарбованої
манки, ПВА,
Дітям дуже подобається малювати фарбами, і вони розуміють, що за
допомогою фарб малюнок буде яскравим і неповторним.
Розробка заняття з зображувальної
діяльності
для дітей 5 р.ж.
«Диво — метелики»
для дітей 5 р.ж.
«Диво — метелики»
Мета: шляхом
механічного змішування трьох кольорів вчити утворювати нові, вчити
малят фантазувати; розвивати творчу уяву; виховувати любов до природи, що нас
оточує, бережливе ставлення до неї.
Обладнання: фарби, пензлик,
палітра, аркуш паперу.
I.
Організаційний
момент.
Привітання.
Від сонечка - тепло (піднімаємо руки вгору)
Від землі — добро (робимо уклін до землі),
А усмішка — то краса, щоб раділа дітвора (діти
посміхаються один - одному).
II.
Мотивація
навчально-пізнавальної діяльності.
Керівник гуртка: Діти, візьміть спочатку чистий
аркуш і зігніть навпіл по широкій стороні. Коли ми його
розгорнемо, він матиме вигляд розгорнутої книги і малюватимемо з однієї
сторони, яка вам більше до вподоби. А що ми будемо малювати, ви дізнаєтесь з
вірша.
Я з метеликом дружу В зеленому лузі.
Не боїться він мене — Сіда на картузик.
Лиш прийду я на лужок -
Здалеку радіє.
Мов
ромашка у траві крильцями біліє.
Керівник гуртка: Діти, про кого говориться у вірші? Діти: Про
білого метелика.
Керівник гуртка: А ми з вами намалюємо найяскравішого,
щоб він був найгарнішим метеликом, який живе у
країні «Фантазії». Ми будемо малювати метелика
різними фарбами.
III.
Вивченим нової о матеріалу.
Керівник гуртка: Для малювання чарівним
способом приготуємо спочатку фарби, їх потрібно змішати.
(діти змішують фарби на палітрі).
Керівник гуртка: (показ і розповідь керівника гуртка.)
Пензликом проводимо кілька ліній, ляпок, добираючи їх за своїм смаком, що
зображуватимуть крильця метелика. 1 Іа самому згині намалюйте голівку з одним
вусиком, потім перегорніть листок, притисніть і розгладьте його.
Скажіть чарівні слова і у вас вийшов гарний, яскравий
метелик.
Діти приступають до виконання малюнка.
Керівник гуртка: Ось і я - метелик, літаю над квітами. А на
закінчення нашого заняття я вам відкрию ще одну таємницю квітів. Чи знаєте ви,
про що вони мріють?
О, якби маленькі ніжки
І у нас у квіток були.
Ми зібралися б і пішки —
Гори й доли обійшли.
Скільки див під синім небом
Ми побачили б тоді.
Побігайця серед степу,
Срібну рибку у воді.
А від вас, маленькі діти,
Ми втекли б тоді у раз.
Ви б самі ніколи в світі,
Не змогли б зірвати нас!
IV. Підсумок заняття
Керівник гуртка: То
ж мої любі не рвіть квіти, не ловіть метеликів, а милуйтеся їхньою красою, вдихайте духмяні
пахощі їх пелюсток і малюйте їх
досхочу
Щоб дізнатися більше про нетрадиційні техніки малювання з дошкільнятами перейдіть сюди
Щоб дізнатися більше про нетрадиційні техніки малювання з дошкільнятами перейдіть сюди




Немає коментарів:
Дописати коментар